Aktuality

AKTUALITY ZAŘÍ

  • 16.9.2025 – Třídní schůzka – třída U Rybiček, začátek 16:30
  • 17.9.2025 – Třídní schůzka – třída U Želviček, začátek 16:30
  • 18.9.2025 – Třídní schůzka – třída U Šnečků, začátek 16:30
  • 22.-26.9.2025 – Lesní pedagogika – Výukový program pro děti v lese v okolí mateřské školy. Ve spolupráci s lektory ČZU.

.

DOPOLEDNE S KLAUNEM

.

.

DOPRAVNÍ HŘIŠTĚ

Jako každý rok, přijelo i letos do Jevan mobilní dpravní hřiště. Děti si vzkoušely jízdu v elektrických autíčkách, na čtyřkolkách i motorkách. Zopakovaly si dopravní předpisy a zahrály si i na policisty. Bylo to velice příjemné a poučené dopoledne.

.

.

SPORTOVNÍ DEN

.

.

PILNÝMI JAKO VČELKY

se doslova staly děti všech tříd, které tento týden navštívily Včelí svět v Hulicích a nazbíraly mnoho užitečných informací o životě včelek a jejich kamarádů i při návštěvě včelařky Martiny.

.

.

NÁVŠTĚVA NA STATKU

V pátek 2.5. děti ze Šnečků, Želviček i Rybiček navštívily statek tady u nás v Jevanech. Paní Burešová dětem ukázala jejich zvířátka a seznámila děti s tím, jak to v takovém hospodářství chodí. Děti viděly pejsky, koroptve, slepičky, kachny, králíčky, kočičku, pávy, včelí úly a nadchl je i traktor. Těšíme se na další návštěvu.

.

.

ČARODĚJNÝ DEN V MŠ

Ve středu 30.4.2025 se konal ve školce „Čarodějný den“. Již od časných ranních hodin byl kolem naší školy čilý ruch. Paní učitelky chystaly pro děti velké překvapení v podobě různých stanovišť nejen na zahradě školy, ale i na „Multifunkčním hřišti“. Nejen děti, ale i paní učitelky a asistentky byly v čarodějných kostýmech ,u kterých nechyběly ani košťata a čarodějné hůlky,z nichž některé vydávaly praskající zvuk. Po svačině se vrchní čarodějky rozešly ke svým stanovištích, ke kterým postupně přicházeli malé čarodějky a malí čarodějové s čarodějnickými asistentkami, aby splnili různé úkoly např. překonat na koštěti překážkovou dráhu pod vedením „Fofrlíny“, postarat se o havěť čarodějnice „Havětíny“, vyrábět letkvary s „Elixírou“, kouzlit s „Kouzelínou“a přemýšlet nad dotazy „Chytrolíny“. Na závěr bylo nutné překonat překážky, aby si mohli utrhnou z „Perníkové chaloupky“ perníček. Na závěr bylo nutné překonat překážky, aby si mohli utrhnou z „Perníkové chaloupky“ perníček. Zkrátka „Čarodějný den“ se opravdu povedl a všichni si jej náramně užili.

.

.

VELIKONOČNÍ ZAJÍČEK

Dnes v každé třídě ,,řádil“ Velikonoční zajíček. Všichni si užili spoustu legrace na stezce, kterou připravil právě on. V lese i na louce děti plnily vědomostní i sportovní úkoly, za které byly náležitě odměněny.

.

.

VAJÍČKOVNÍK V JEVANECH

Maminky a babičky, přivítejte s námi jaro a Velikonoce tvorbou velikonočního stromu v Jevanech u zvoničky. Obarvené nebo přírodní skořápky vajíček opatřete stužkou a pověste přímo na břízku u zvoničky nebo přineste do mateřské školy. Děkujeme!

.

.

Vynášení Morany

Ve čtvrtek jsme ve školce tradičně vynášeli Moranu. Vhodili jsme jí do potoka a pevně věříme, že zima už je pryč a přijde jaro do vsi 🙂

.

.

Květinkový den

.

.

Vzkaz v láhvi

Tento týden navštívila děti ve třídě „ U Šnečků“ kapička Karlička, aby je seznámila s koloběhem vody v přírodě. Děti naučila spoustu věcí včetně různých pokusů i sluchových her s vodou. Při vyprávění došlo i na téma „ Vzkazy v láhvi“ což děti velmi zaujalo a ihned začaly námět realizovat. Hned následující den za pomoci paní učitelek vložily vzkazy ( nakreslené obrázky) do dvou lahví a odebraly se k „ Jevanskému rybníku“, aby je pustily po vodě. Děti byly nadšené a doufají, že se jim nálezce ozve, neboť v lahvích nechyběla ani adresa naší školky. Snad to stihne do konce školního roku.

.

.

Kampak potůčku pospícháš aneb „Odpadková výprava“

S dětmi si tento týden povídáme o koloběhu vody a hned v pondělí jsme se při procházce s Želvičkami vypravili po stopách potůčku, který protéká přes Jevany. Dovedl nás až k Jevanskému rybníku, který jsme se rozhodli obejít ve středu, a důkladně při tom prozkoumat jeho okolí. A protože děti vedeme k ochraně přírody, rozhodli jsme se, že s sebou vezmeme i rukavice a pytel na odpadky a budeme sbírat veškerý nepořádek, který cestou potkáme. Děti se do hledání odpadků pustily skutečně s vervou a neunikl nám snad žádný obal od bonbónů, pet-láhev nebo plechovka. A že jsme jich po cestě našli opravdu hodně 🙁 Děti ale sbíraly s radostí a nenechaly si zkazit náladu. Naší vycházku přejmenovaly na „Odpadkovou výpravu“ a příště se asi vydáme po stopách „Hašlerkového fantoma“ :-), protože obalů od Hašlerek jsme našli skutečně nejvíc. Každopádně rybník se nám opravdu podařilo obejít celý – viděli jsme potok, rybník, kachny, malý vodopád, most přes vodu, mokřady i zamrzlé louže v lese. Naše výprava tedy splnila svůj účel po všech stránkách – vodních i odpadkových. Počasí nám přálo, sluníčko nás hřálo, ptáčci zpívali a děti se smály. Byla to dnes prostě taková báječná středa.

.

.

Karneval v MŠ

Ve čtvrtek přišly místo dětí do školky princezny, víly, motýlci, kuchaři, policisti, superhrdinové, nindžové, kostlivci, kočičky, draci a další roztodivná stvoření. I paní učitelky se proměnily na muchomůrky, Kosí bratry nebo Štaflíka, Špagetku a jejich kamarádku vránu. Zkrátka na první pohled bylo jasné, že se ve školce koná KARNEVAL! Děti si v každé třídě vyzkoušely dvě dovednostní disciplíny a následně si užily karnevalový rej ve svých třídách – nechybělo divadlo, hudba, tanec, občerstvení ani balónky. Karneval je stále tou nejoblíbenější akcí v roce 🙂

.

.

Se sokolem Pepíkem

A už je zase s námi, ano jde o sokola Pepíka, který učí, motivuje a rozvíjí naše nejmenší hned v několika směrech. Pohybové aktivity jsou díky sokolovi Pepíkovi pro nás zábavnější a jednodušší. Díky grafomotorickým sešitům se přiučíme i jemné motorice a rozvoji myšlení. A odměnou je samolepka do sešitu, za zdolání úkolů. Všichni si sokola Pepíka oblíbili a stal se součástí mnoha pohybových aktivit.

.

.

Cesta do Pravěku

Děti ve středu cestovaly do světa dinosaurů s paleontologem panem Rakem. Na vlastní oči viděly ostré zuby, drápy a impozantní rohy, které patřily některým z nejproslulejších, prehistorických stvoření vládnoucí zemi více než 150 milionů let, a dodnes podněcují představivost dětí i dospělých. Některé z exponátů byly opravdu dle slov pana Raka miliony let staré. Pravěké cesta naše nejmenší velmi zaujala a v mnoha směrech poučila.

.

.

Polární expedice Želviček

Minulý týden vyrazily děti ze třídy u Žleviček na polární expedici. Pod vedením zkušeného polárníka Amundsena se rozhodly dobýt severní pól. Nejprve bylo nutné naučit se, co všechno je potřeba mít s sebou na takovou expedici a vše zabalit do batohu. Také bylo potřeba si vyrobit dalekohled. Dlouhou cestu jsme si krátili novými poznatky z polárních oblastí – naučili jsme se jaký je rozdíl mezi Arktidou a Antarktidou a jaká zvířata zde můžeme potkat. Také jsme každý den posilovali tělo, abychom náročnou cestu zvládli a nezapomněli jsme ani na hry proti trudomyslnosti. Důkladné přípravy se vyplatily a naše expedice byla nakonec úspěšná. Všem malým polárníkům se podařilo dobýt severní pól. Při putování po Arktické oblasti jsme navíc navštívili eskymácké iglú – ochutnali jsme eskymácké sušenky, nachytali jsme eskymákům ryby a zatančili jsme si na inuitskou lidovou píseň. Polární putování jsme si prostě náramně užili.

.

.

Já a moje první peníze

Sešel se rok s rokem, a už je zde opět vzdělávací program: ,,Já a moje první peníze“, který podporuje finanční gramotnost předškoláčků. Děti si přiblíží pochopit hodnotu peněz v životě člověka.

.

.

Zdravotníci ve školce

Po roce nás přijeli navštívit do naší školky zdravotníci. Zopakovali s dětmi zásady první pomoci, ukázali nám sanitku a děti si vyzkoušely základní ošetření některých úrazů. Tato akce má u dětí tradičně velký úspěch.

.

.

Bubnování v MŠ

Jako každý rok tak i letos nás v úterý 14.1.2025 navštívil v MŠ pan učitel hudby Jaroslav Suchánek, který děti seznámil s technikou bubnování. Každé z dětí mělo k dispozici buben, na kterém si mohlo vyzkoušet různé způsoby bubnování. Pan učitel s dětmi velmi pěkně navázal kontakt a zároveň je hezky a vtipně motivoval. Nejprve je vyzkoušel jestli ví, z čeho se buben vyrábí a čím je potažen. Hravou formou si vyzkoušely bubnovat- hlasitě × potichu, pomalu × rychle, reagovat na změnu tempa. Závěrem si děti zahrály sluchovou hru – „Hledáme žvýkačku“. Dětem se bubnování velmi líbilo a pana učitele za jeho pěkné vystoupení odměnily velkým potleskem.